dijous, 29 de març del 2018

TALLÓ I PUIG OU des de Resclusanys

La idea d'avui és fer el Talló, passejar per la zona i si queda temps pujar al Puig Ou; i per fer-ho fàcil, ens arribem fins a la zona de Resclusanys amb cotxe.

Per arribar a Resclusanys, primer anem fins al poble de Sant Pau de Segúries, a la sortida, just quan la carretera travessa el riu Ter pel pont de la Rovira, nosaltres continuem recte per una carretera secundària. L'anem seguint fins que a la dreta trobem un trencant, on ja s'indica Resclusanys. Fins arribar a la Tomba del Sitjar la carretera és emporlanada. Aquí cal seguir la carretera que continua cap a l'esquerre, és estreta, de terra i cal fer-la amb 4x4. Anirem fent fins arribar al Camp de Dalt, moment en que aparcarem el cotxe. Sabem que hem arribat perquè hi ha una valla al mig de la carretera i a l'esquerre ens quedarà una pista de terra que va cap a Bolòs. De Sant Pau de Segúries al Camp de Dalt de Resclusanys hem tardat uns 40 minuts.

Són un 1/4 de 10. Amb el cotxe aparcat, passem la valla i continuem per la pista  durant 5 minuts. A la dreta veurem un camí, el seguim i tres minuts més tard arribem a la Font de Resclusanys. Travessem el petit rec, enllacem amb un camí i continuem cap a l'esquerre fins a retrobar la pista que hem deixat uns minuts abans.

moment en que deixem la pista per anar a la font
Font de Resclusanys

La seguim un parell de minuts i arribem a la Collada de Resclusanys. Aquí hem d'estar al cas.

Nosaltres hem d'enfilar cap al prat que ens queda a la dreta, s'hi ens hi fixem, de seguida trobarem un camí i marques verdes i taronges. Bona part de la nostra excursió seguirem aquestes marques, indiquen la ruta 6 proposada pel Consorci de l'Alta Garrotxa (ruta: Coll Sagordí, Talló, Resclusanys, Coll Sagordí).

6 minuts de pujada i arribem a les Colladiques, on si no estigués emboirat, segur que hi ha bones vistes. Ara el camí va carenejant durant uns 20 minuts, moment en que fem el primer cim del dia.

Aprofitem per esmorzar un xic i així fer temps per veure si el dia s'aixeca i tenir bones vistes. No és el cas, així que continuem l'excursió. Ara baixem per l'altre costat de muntanya, tot seguint les marques verdes i taronges.

Vistes des del Talló, mirant cap al mar

5 minuts de baixada i arribem a la Collada del Faig, on com mol bé indica el nom, trobem un parell de faigs monumentals. Cal parar-s'hi per contemplar-los amb tranquil·litat, fer-hi fotos, abraçar-los...

Continuem uns 5 minuts més fins arribar a una pista de terra. Si anéssim cap a l'esquerre, retornaríem a Resclusanys, però nosaltres allarguem un xic la passejada i anem cap a l'esquerre per arribar a un mirador. A les marques ja indicades, si ens hi afegeixen les de la Trepitja Garrtoxa (TG) i les blanques i grogues del PR C-186.
Seguirem la pista durant un quart d'hora, moment que enllacem amb la carretera de terra que hem deixat al matí i que seguirem després. Val la pena continuar 5 minuts més i arribar al mirador, on podem veure el Montmajor, el Montpetit i tota la zona de Pera. El temps està emboirat i no ens permet veure gaire res més.

Veïnat de Pera a l'esquerre, el Montmajor a la dreta,

Ara ja és moment de retornar cap al cotxe, així que desfem aquestes mestres i continuem per la carretera. Deixem les marques hem que seguit fins ara. Al cap d'uns 15 minuts ens tornem a retrobar amb les marques verdes i taronges, tot i haver-hi les marques, al seguir la carretera, no hi ha pèrdua possible.
Passem per la casa de Resclusanys, força deteriorada i que d'aquí pocs anys segur que estarà enrunada si ningú hi posa remei.
casa de Resclusanys
Seguim fins la Collada de Resclusanys i continuem cap al cotxe. La primera part de l'excursió la donem per acabada. Hem tardat 3 hores, amb l'esmorzar i diferents parades que hem anat fent per tirar fotos.

Com que és aviat i sembla que el dia es vol aclarir, decidim fer un puja i baixa al Puig Ou.

Per pujar al Puig Ou és fàcil, hem de seguir la carretera que hem fet amb cotxe al matí i un parell de minuts més tard, veurem una pedra marcada amb esprai verd: marca l'inici del camí.

El camí és força dret i està assenyalat amb fites de pedres. Al cap de 10  minuts arribem  al Coll Salgà, on hi ha una bassa amb poca aigua. Continuem amunt uns 15 minuts més, fent bufets de tant en tant perquè la pujada és un xic dreta i ja som al cim!

el Talló des de Puig Ou

Tot i que està ennuvolat, com a mínim ha marxat la boira i podem gaudir d'unes miques de vistes. Fem l'aperitiu i desfem el camí cap al cotxe.

Ara sí, donem per acabada la sortida d'avui.

mapa amb el recorregut fet marcat amb lila. La ratlla verda indica on hem aparcat el cotxe

Acompanyants: Mª Àngels, Mireia, Anna, Pau

Temps: 3h per pujar al Talló, anar al mirador i retornar per Resclusanys.