dijous, 1 de juny del 2017

TORRE CANADELL

La sortida que fem avui és de les curtetes i ens portarà de Sant Joan les Fonts a la Torre Canadell, a la Serra de Vivers. Seguirem part de la ruta proposada per Itinerànnia: Castellfollit-Begudà-Sant Joan les Fonts.

Deixem  el cotxe a l'entorn del pavelló del poble. Just entre el pavelló i la fusteria J.Serra, hi ha un carrer sense sortida. Hem d'agafar-lo fins al final, de seguida veiem la marca groga d'itinerànnia. Quan s'acaba el carrer, davant hi ha una palanca, és per on tornarem. Nosaltres seguim cap a l'esquerre. Durants uns 100m el camí és força perdedor i va resseguint una nau (hem arribat a la conclusió que han ampliat l'edifici i el camí encara s'ha de tornar a marcar), baixem per unes escales (força amagades) i tornem a trobar marques grogues. Anem seguint el camí que baixa decidit cap al riu.

Per travessar el riu Fluvià ens trobem una palanca. Les gosses i nosaltres no estem gaire contentes ja que ens roda el cap a totes, per sort és de les que no es mouen i passem amb certa facilitat.

Un cop passada, sortim a una antiga fàbrica, ara abandonada. Anirem seguint les marques grogues fins arribar a Mas Canadell. En aquest punt, just abans d'arribar a la casa, el camí gira cap a la dreta.

Mas Canadell

Enfilem cap a dalt la serra de Vivers per un camí de molt bon fer. El camí transcorre enmig del bosc i va combinant camí ample amb camí estret. Al cap d'uns 20 minuts de pujada sortim a la carretera que va a Castellar de la Muntanya.

La seguirem uns 20 metres fins a trobar aquesta carretera, tot i que ens pugui semblar que no podem passar, l'hem de seguir durant 5 minuts, moment en que ens trobem el pal d'itinerànnia G167 (Vivers). Seguirem cap a la dreta, direcció Castellfollit de la Roca.

Passem per darrera les cases de Vivers i Cal Musqui. Durant 20 minuts anirem seguint la carretera, primer enquitranada i després pista de terra, fins a arribar a un petit planell. En aquest punt ja hi ha un pal que ens indica que hem de girar a la dreta.

Si ens hi fixem, hi ha una petita bassa d'aigua a la nostra dreta.

Seguirem uns metres més, fins deixar el prat.

Quan tornem a entrar al bosc, el camí continua a l'esquerre i pocs metres més enllà ja s'alça la torre, sembla que construïda durant les guerres carlines. Fem un xic de mos tot contemplant les vistes.

torre Canadell

Pla de Begudà des de la torre

La idea inicial, és recular fins a la casa de Vivers i baixar per la carretera de Castellar de la Muntanya fins a Sant Joan. Però just abans d'arribar a la torre, hem vist un camí que marxa dret avall. És molt fressat i com que hi ha una fita de pedres, pensem que deu ser important i que el més provable és que ens porti a Sant Joan les Fonts.

Decidim seguir-lo i tot va bé fins que arribem a un prat, allà perdem el camí (uns minuts abans hem vist que les fites marxaven cap a l'esquerre i les hem deixat pensant que el camí que seguíem continuava per allà on anàvem nosaltres). Tenim clar que hem de tirar avall i a la dreta per així trobar-nos amb el camí per on hem pujat.  Anem trobant camins, la sort és que al ser prats tampoc ens embosquem. Hi ha moments en que seguim les gosses, ja que se les veu molt segures de per on volen anar...

Acabem sortint al camí de pujada i ja no el deixem fins a arribar a la fàbrica abandonada. Un moment donat, ens fixem que a la nostra esquerre deixem un camí marcat amb fites... serà el que hem deixat un tros més amunt? en una altra ocasió s'haurà de comprovar.

A la fàbrica, i per no tornar per la palanca de ferro, continuem per la carretera, que va a parar al polígon industrial de Sant Joan. Caminem direcció al poble i travassem un prat, el Prat de les Coromines, passem per la palanca de fusta i ja tornem a ser a l'inici del recorregut.