diumenge, 24 de desembre del 2017

BUFADORS DE BEVÍ

L'excursió comença al Coll de Beví.
Nosaltres anem fins a Sta Maria de Besora i allà agafem la carretera que va a Ripoll per Llaés. El Coll de Beví el trobem quan portem uns 3km.

Aparquem el cotxe al segon pàrquing, just abans del cartell que ens indica que s'acaba la subcomarca del Bisaura.

marca taronja que indica el camí
Hi ha dos camins a seguir, un ressegueix tota l'estona la carena de la Serra de Bufadors (marcat amb alguna fita i senyals taronges) i l'altre que marxa més de planer per la part obaga de la serra.
Nosaltres seguim aquest últim. Fa la sensació que és un camí poc conegut, ja que no està gaire trepitjat. A la tardor ha de ser bonic de fer, ja que passa per dins una fageda. Amb 20 minuts arribem dalt la carena, sense gaire esforç.
Ara el camí s'uneix amb el que passa per la carena, molt més transitat.

De tant en tant anem trobant miradors, des de on veiem Sta Maria de Besora i més al fons Bellmunt.

Quan portem mitja hora caminant, arribem a l'últim mirador, des de on podem veure la formació de parets i roques que tot seguit visitarem.

10 minuts de baixada per un camí fàcil de fer ens porten a l'entrada dels Bufadors que donen nom a la serra.

Ara és qüestió de passejar tranquil·lament per l'indret i anar descobrint les formacions de pedres, les parets verticals i les petites balmes que hi ha amagades. En algunes es pot entrar, tot i que no es recomana per la inestabilitat de les pedres.

una de les zones més fotografiades
escletxa

Per sortir de la zona, només cal seguir les marques taronges. En aquesta ocasió no hem trobat cap bufador de on sortís aire.

El camí s'uneix a un altre un xic més ample i al cap de 5 minuts a una pista forestal.
Ara comencem a trobar pals "oficials" que indiquen els Bufadors. Perquè ens entenguem, nosaltres hem fet el camí al revés del que es proposa.

La pista forestal deixa el bosc enrere i entra a una zona de prats. La Serra de Bufadors ens queda a l'esquerre i l'anirem resseguint fins arribar al cotxe, mitja hora de caminar per una pista sense desnivell i de molt bon fer. És interessant perquè veus els cingles de Beví des de baix.

Arribem al Coll de Beví, on hi ha el pal d'itinerànnia R191 (Coll de Beví). Som al primer pàrquing que hem vist a l'arribar. Només ens queda seguir la carretera uns metres i ja trobem el cotxe.

cingles de Beví. Foto feta amb dron

Per tornar a Bianya, seguim la pista cap a Llaés, carretera de Vallfogona, Ripoll. Tardem el mateix, 1 hora de cotxe, l'únic que per aquesta pista fas més revolts que si passes per Ripoll- Sta Maria de Besora.