dijous, 18 de maig del 2017

STA MAGDALENA DE MONTPALAU

Avui hem visitat l'ermita de Santa Magdalena de Montpalau, del municipi d'Argelaguer.

Tot i ser una ermita d'Argelaguer, el camí que seguirem nosaltres l'agafem al poble veí de St Jaume de Llierca.

Deixem el cotxe al carrer major de St Jaume de Llierca, just davant la fàbrica d'embotits Monter.

De seguida trobem un pal indicador d'itinerannia, el G51 (Sant Jaume de Llierca). És un pal amb moltes indicacions i cap que anomeni l'ermita que volem visitar.
Hem de seguir la indicació de l'esquerra (direcció a Argelaguer) que ens fa deixar el carrer major per agafar la carretera del molí.

Anirem seguint les marques grogues d'itinerània que ens porten a creuar el Fluvià per una passera.
Just després trobem el pal indicador G177 (Crta del Molí). Seguirem el camí marcat com a Itinerari la pujada a Sta Magdalena de Montpalau.
És qüestió d'anar seguint la pista de terra i les marques grogues.  Just abans de trobar-nos amb una carretera asfaltada, el camí gira a la dreta (hi ha un cartell verd força desgastat que també ho indica).
Ara la pista s'enfila de valent i agraïem que el dia sigui una mica ennuvolat.

l'ermita

Quan portem mitja hora des que hem començat a caminar, arribem a l'ermita de Santa Magdalena de Montpalau. Aprofitem per mirar les vistes i llegir un panell de Garrotxa Cultour. Segons el plafó, les restes que es veuen són de l'antic castell de Montpalau.

vistes des de l'ermita

restes del castell de Montpalau

El camí de baixada s'agafa al peu de les restes del castell. És un corriol que baixa força dret fins a arribar a la carretera que porta a la Miana. Seguirem a la dreta fins a trobar el pal indicador G178 (Crta de la Miana). En aquest punt, per retornar cap a Sant Jaume de Llierca s'ha de seguir cap a la dreta.

Com que és aviat, i hem anat més ràpid del previst, decidim anar cap a l'esquerra, direcció al Torn.

No passen ni 5 minuts que tornem a trobar un altre pal indicador, en aquest cas el SJLL3 (Torrent de la Miana). En aquest pal trobem un cartell que diu Ruta de la Capelleta, com que en el pal d'Itinerànnia de St Jaume també està assenyalada aquesta ruta, decidim que seguirem aquest itinerani per retornar al cotxe. Aprofitem aquest punt per fer un petit mos.

Seguim el corriol indicat, tot i que es va enfilant, és de bon fer, sobretot la part inicial que passa entremig d'un alzinar.

Quan portem 20 minuts caminant, trobem el pal indicador SJLL5 (Capelleta). Seguim el camí tal i com ens indica el cartell i arribem a una casa enrunada.
A partir d'aquí perdem les marques grogues (encara no sabem com) i el camí que ens pensàvem que era el bo es converteix en un camí de senglars. Decidim continuar ja que no pot quedar gaire per arribar a baix, sempre seguint el caire i mirant de tant en tant el Google Maps a veure si anem en la direcció que volem. Trobem una parada de caçadors i finalment un camí que ens porta darrera una casa mig en obres. Ja tornem a ser a la "civilització". Trobem la carretera de la Miana i continuem cap a l'esquerra, ara ja no la deixem més!

Just abans de creuar el Fluvià, a la dreta, ens queda la Font de la Puda (tot i ser tant a prop de St Jaume de Llierca, pertany al terme d'Argelaguer).

Al costat de la Font hi ha un espai acondicionat com a zona de bany.

zona de bany

La Font de la Puda

riu Fluvià

canal

Després d'atrevessar el riu Fluvià, el camí enfila cap a l'antic recinte de la fàbrica tèxtil la Brutau, on encara es conserva la xemeneia i el
canal d'aigua. Hi ha un plafó de Garrotxa Cultour amb informació.

Acabem la caminada amb bon regust de boca tot i no saber encara a on ens hem perdut.
Quedarà per un altre dia mirar de trobar la Capelleta.

Acompanyants: M'ªÀngels, Cuca i Lluna

Temps total: 2h 45' (amb l'esmorzar i l'embardissada inclosos)