dimarts, 9 de juliol del 2019

TORRE DE MURRIÀ des de les Preses

L'excursió d'avui ressegueix en la seva totalitat la ruta Torre de Murrià proposada i marcada per Itinerànnia. Són 6km de força bon fer.
Tot i que el dia no acompanyi i sembli que en qualsevol moment ha de ploure, decidim fer-la, mal serà que quedem molt molles.

La ruta comença a la plaça Major del poble de les Preses, just al costa de l'església de St Pere hi ha el pal d'encreuament d'itinerànnia P1 (església de st Pere). Anem direcció Àrea de Xenacs pel camí de les Barricoles. Seguim una pista enquitranada fins arribar a la casa de Can Talaia, on trobem un senyal que ens indica que hem d'anar cap a la dreta. El camí comença a enfilar. Durant 24 minuts anem pujant tota l'estona fent ziga zaga. Tot i ser aviat, hem començat a caminar a les 8, fa molta xagafor. Després d'uns quants bufets, arribem al pal d'encreuament P2 (Xenacs), on continuem seguint les indicacions per anar a l'àrea de Xenacs pel camí de les Barricoles. 10 minuts justos i arribem al següent pal, el P3 (Àrea de Xenacs).

En aquest punt ens desviem un moment de la ruta per anar fins al mirador de les Aulines, val la pena anar-hi ja que es veu tota la cubeta d'Olot, la zona de la Fageda d'en Jordà  i els cims dels Pirineus.
Això si, millor anar-hi en un dia de sol radiant... nosaltres moltes de les muntanyes ens les hem imaginat!
des del mirador de les Aulines, Xenacs

Desfem el camí i continuem la nostra ruta, sempre seguint les indicacions de la ruta que seguim.
El camí enfila durant uns 6 minuts per un camí de faigs. Passats aquests minuts, trobem un altre pal indicador, el P4 (serrat de les Aulines).

Girem a la dreta i comença la baixada. Al cap de 5 minuts tenim unes primeres vistes de la Plana d'en Bas i les muntanyes que la rodegen. Anem carenejant durant 24 minuts fins que arribem a la Torre de Murrià.
vistes de la Vall d'en Bas

ruïnes Torre Murrià

Segons sembla aquesta torre té l'origen en època romana i més tard es va fer servir per les carlinades. Actualment en queda la base i l'únic que es pot apreciar és el fossat que la rodejava i els caires defensius de la torre. Aprofitem per esmorzar.

El camí gira cap a la dreta i comença a baixar amb força. Ens fa la sensació que és un camí inventat per fer aquesta ruta ja que perd desnivell molt ràpidament mitjançant ziga zagues molt curtes. En la majoria del camí, han hagut de posar escalons per evitar que sigui tant dret. S'ha d'anar en compte perquè els escalons eren fets amb troncs i al podrir-se han quedat les barilles de ferro, i és molt fàcil entrebancar-hi. Ho dic per experiència.

Arribem al pal indicador P5 (Trona del Rector) on creuem la carretera que puja a Xenacs. Agafem direcció a les Preses pel camí dels Bous. Durant 20 minuts passem per un camí estret, en alguns llocs esllavissat i en general embardissat. Li convé un bon manteniment!

El camí acaba just al costa de la casa el Bellot. Anem cap a l'esquerre per una pista asfaltada i al cap de 6 minuts ja som al punt d'inici.

Hem tingut sort i només han caigut 4 gotes, així que casi no ens hem mullat! Pel que fa a la ruta, la primera part fins a Xenacs molt bé, la Torre Murrià és interessant de veure però el camí de baixada un desastre...