dissabte, 15 d’abril del 2017

PEDRAFORCA 360º

Pedraforca des del mirador

La ruta que hem fet aquest cap de setmana s'anomena Pedraforca 360º i ens permet rodejar aquesta muntanya pels seus vessants. Aquesta ruta sempre segueix el camí de petit recorregut  PR-C 127 i per tant, està senyalitzada amb les marques grogues i blanques típiques d'aquests camins.

Ruta dels Segadors

Sortim a 1/4 de 10 de Gósol, concretament del carrer Cerdanya. Aquest camí que resseguim és conegut com la Ruta dels Segadors que unia Gósol amb Bellver de la Cerdanya. Durant aquest tram també trobarem les marques del GR 107 (camí dels Bons Homes).

Arribem a la Font Terrers, zona de lleure amb barbacoes, nosaltres seguim cap a la dreta, sempre seguint els senyals.

encreuament a tenir en compte

Uns 10 minuts més tard s'arriba a un encreuament. S'ha d'estar al cas ja que la tendència és continuar recte i nosaltres hem d'anar a l'esquerre. Compte perquè el camí que deixem també és un PR, en aquest cas, el PR-C 123 que es dirigeix al coll de Verdet.

El camí s'enfila de valent tot fent ziga zaga. Passem per un bonic bosc de pi roig fins a arribar al Cap de la Portella. Portem una hora caminant.

font de la Roca

Durant mitja hora anem fent camí enmig de plans fins a arribar a la font de la Roca.
Continuem resseguint el camí fins a arribar al Collell.

Al Collell deixem el GR 107 que ens ha acompanyat fins ara.

El camí continua per una pista de terra, tot compartint recorregut amb el PR-C 124.
Veiem el Pedraforca per primera vegada des que hem sortit de Gósol.

Al fons, el Pedraforca

La pista ens porta directament al refugi Lluís Estasen. Al llarg del camí encara trobem algunes zones amb força neu. Val la pena anar contemplant les vistes de la vall que ens queda a sota. També anem atravessant diferents torrents, que van sortejant el desnivell tot fent cascades.

últim tram abans d'arribar al refugi

refugi Lluís Estasen

Del Collell al refugi tardem una horeta. A tenir en compte, just abans d'arribar al refugi hem de deixar la pista i enfilar-nos per unes escales. És un camí força dret, però amb pocs minuts arribes a dalt.

Aquest refugi és el punt de partida tradicional de l'ascensió al Pedraforca.

Continuem cap a l'esquerre, direcció a la tartera del Pedraforca.
Ens tornem a endinsar en un bosc de pins.

Creuarem el Tarter i la tartera de Saldes, i anirem perdent altitud ràpidament. Un cop passades les tarteres, el camí no és gaire bonic de fer, sort que el fem de baixada.

El Pedraforca des dels plans

Anem fent fins a arribar a uns plans on aprofitem per menjar un xic. Fa estona que caminem i ja convé parar. Del refugi fins a aquí hem tardat una altra horeta.

Arribem al coll de Jou. Ara ja només ens queda passar per una antiga explotació minera de lignit. De fet el camí que resseguirem ara pren el nom del Camí dels Minaires.
En realitat aquest camí és el camí ral entre Saldes i Gósol. Ja no el deixarem fins a arribar al poble.

S'ha de dir que l'últim tram de camí, des que creuem la carretera que va a Gósol fins al Cap de la Creu, és molt nou i de moment sense cap encant.

Després de 16 km i mig arribem a Gósol, ja tenim la ruta completada!

Gósol

Acompanyant: Pau

Temps total: 4h i mitja (amb 15 minuts per menjar)

Altres: fem nit a l'hostal Cal Franciscó de Gósol. Tot i que deixem l'habitació al matí, ens permeten dutxar-nos un cop acabada la caminada en unes dutxes pensades per aquests casos. Gran idea!

______________________________________________________________________________

Aprofitant que som per la zona ens acostem a l'Adou de Bastareny. Molt recomanable