diumenge, 23 d’abril del 2017

DE PLANAGEM A L'ESPUNYA

La caminada d'avui ens porta a la casa de l'Espunya, un dels punts on hi ha millors vistes de les planes de la Vall de Bianya.

La ruta comença un xic més enllà de la gorga de Planagem (St Pere d'Espuig). Per arribar-hi des de l'Hostalnou cal agafar la carretera de St Pere d'Espuig i anar direcció al Molí d'en Solà. Un cop s'arriba a la gorga (queda a la dreta de la carretera) ja hi ha senyalitzat el pàrquing, a uns 200m.

pal indicador del Molí d'en Solà

Un cop deixat el cotxe continuem uns 30m per la carretera, direcció Molí d'en Solà, fins a trobar un pal indicador d'Itinerànnia, en concret l'encreuament G170 (Molí d'en Solà). Ens enfilem pel camí de l'esquerre, direcció a Riudaura.

Quan portem uns 10 minuts caminant passem prop d'una casa. S'ha d'estar molt al cas, a nosatres ens ha sortit un gos amb males puces, ens ha acompanyat un bon tros fins que l'hem pogut espantar i fer recular. Millor portar els teus gossos lligats per si de cas.

El camí que anem seguint combina pista de terra amb corriol, sempre seguint les marques grogues d'Itinerànnia.

Quan ja fa una estona que enfilem, entrem dins una fageda. Un racó ben bonic de visitar ja que ara el verd de les fulles recent sortides està espectacular! Decidim que a la tardor hi tornarem a pujar per poder veure el canvi de color de les fulles, ja que també ha de ser digne de contemplar.

fageda sota l'Espunya

Des que hem sortit del cotxe portem 1h i 10 minuts caminant. Arribem a la N-260A (la carretera que va d'Olot a Vallfogona). En aquest punt deixem de seguir les marques grogues que, passant pel costat de la casa de la Serrota, segueixen direcció Riudaura.

Nosaltres seguim uns 20 metres la carretera asfaltada, fins a trobar una pista de terra a la dreta. És la carretera que ens portarà al mas Espunya.

l'Espunya

Ens acostem a la casa i anem seguint la carretera que passa pel costat de les diferents edificacions.

la plana de Bianya des de l'Espunya

Uns metres més enllà de la casa trobem aquesta bifurcació. Nosaltres optem pel camí de la dreta ja que hi ha marques de roderes de bicicleta i el camí sembla ben marcat.
La carretera de l'esquerra ens fa la impressió que també ens aniria bé, ja que en pujant ens n'hem trobat una, que ve podria ser aquesta, però deixarem la "investigació" per un altre dia.

El camí que hem decidit agafar baixa ràpid (no el voldríem pas fer de pujada!) i en alguns trams quan deu haver plogut deu ser ben enfangat.

En pocs minuts arribem altra vegada al camí d'Itinerànnia per on hem passat una estona abans. A la foto potser no es veu massa, però el camí d'Itinerànnia marxa cap a l'esquerra i el camí que s'intueix a la dreta és per on hem baixat.

Ara només cal continuar el camí que ja hem fet i arribar altra vegada al cotxe.