diumenge, 10 de juny del 2018

ROQUES ENCANTADES des de la Salut

Les Roques Encantades és un dels llocs que s'han de conèixer. Arribar-hi és molt fàcil.

Deixem el cotxe al pàrquing del Santuari de la Salut (a mitja hora d'Olot).
Just a l'esquerre del Santuari hi ha una pista que és la que hem de seguir. Ja hi ha un cartell que indica Roques Encantades, a més hi ha les marques grogues d'itinerànnia. Es pot seguir per la pista o es pot fer una mica de drecera pujant per un camí que ens queda a l'esquerre (comença amb tres o quatre escalons). Nosaltres fem la pista de pujada i el camí de baixada.

Arribem a un encreuament, el G84 (Collet de l'Arç), seguim direcció a les Roques Encantades.
10 minuts més tard, tornem a trobar un altre encreuament i anem cap a l'esquerre, sempre seguint pista. Passem per uns prats, avui hi havia vaques, així que millor està al cas, sobretot si es porten gossos. Al final, hi ha una tanca que un cop haguem passat, hem de tornar a deixar tancada!

Seguirem per la pista durant un quart d'hora, fins trobar un pal amb la senyalització de les Roques encantades. Deixem la pista de terra i ens endinsem a una fageda. 5 minuts més, i arribem al paratge. Hi ha un cartell que ens indica que hem d'anar cap a l'esquerre i un parell de plafons amb informació de les roques, de la llegenda que les envolta i dels "éssers màgics" que hi viuen.

Del Santuari de la Salut a les Roques hem tardat mitja hora. Ben fàcil de fer avui!

Ara és qüestió de passejar-se pel mig dels enormes blocs de pedres i anar resseguint les seves formes.

Un cop visitades i veient que encara és aviat, ens decidim a arribar al coll de Condreu. Cal retornar al punt d'inici de les Roques Encantades i seguir el camí que hi ha a la dreta i que està senyalitzat amb les marques grogues d'itinerànnia. Quan arribem a l'alçada d'una casa, el temps sembla que empitjora i que en qualsevol moment es posarà a ploure, així que decidim recular.

Només cal desfer el camí de tornada fins al Santuari de la Salut

Acompanyants:  JordiM, Jesus, Lídia, David

Temps total: 1h i mitja. De la Salut a les Roques Encantades: 30'.